Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

tisdag 31 januari 2012

Målarna är inne

Huset är färdiggipsat och spacklingen har börjat - och det kommer ju ta lite tid.
På snickarkursen har jag gjort färdigt två spegelfästen, ännu en ram att spänna tyg runt och nu funderar jag som bäst på hur jag ska få till en bra fasadsiffra....en stor 4 av något slag är på gång.
Träffade M och N på Kakelgruvan och gick igenom offerten. Hade fått fel mått på väggkaklet, inga problem att ändra. Vi tog lite detaljer ang stänkskyddet i köket, valde list till det och lite andra detaljer. Fick förfrågan om de får komma och fotografera barnens badrum när det är klart då de tycker att vi är "modiga" och väljer kakel som ingen annan gjort. Kul!

I strålkastaren har vi rosa väggar o tak...


Vårt härliga rum med stora fönster....och mycket tak



Fönstersalning på vänt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar