Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

onsdag 11 januari 2012

En vägg är för hög

K åkte förbi bygget och kikade in i vårt nu låsta hus - hallväggen är byggd ända upp till taket!! Den ska ju bara vara 2,40 hög.
Snabbt in i ritningarna som ligger i "Pärmen" dvs där alla kontrakt, beslut, entreprenadkontrakt m m finns. Bygglovsritningarna saknar tillägget att det står höjd 2,40 men jag har två ritningar daterade 11-06-13 där det står att väggen ska vara 2,40 på en ritning men på en annan ritning saknas det tillägget. Det står på ritningen "enligt slutbeställning 110629" så killen som ritat ritningen skrev 13 istället för 30, men det spelar nog ingen roll. Jag hoppas verkligen att killarna kan sänka den. Jag åker dit imorgon förmiddag, men ringer L imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar