Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

tisdag 17 januari 2012

Diskbänken klar!

Myresjökök kan leverera diskbänk i de mått vi ursprungligen ritat. Tack för det! Det var tryckfelsnisse som varit i farten. Jag är glad, för jag var mycket besviken inatt. Toppen! Jag hade redan sökt på nätet efter annan leverantör, men nu slipper jag det.

Dagens fråga från elektrikern: "ska ni ha lysknappen till bastun på väggen i badrummet eller utanför bastun?"
Innan vårt husbygge drog igång så hade vi ändå tankar på att det är mycket att fatta beslut om men det går absolut inte att föreställa sig mängden frågor eller å andra sidan, på vilken detaljnivå vi ska ta ställning till saker. Men det är ju superbra att vi får frågan och slipper upptäcka konstiga fel. I förbifarten frågade han på vilken vägg vi ville ha bastulampan??? Ingen! vi ska bara ha belysning under lavarna. Tur det finns mobiltelefoner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar