Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

söndag 15 januari 2012

Garagedag 7

 Idag gjorde K och jag ytterligare 6 timmar. Ska bli intressant när vi summerar alla våra timmar. Men å andra sidan - vi sparar ju pengar mot om vi låtit snickarna bygga garaget och dessutom så tror jag det kommer kännas rätt bra när vi är klara med vårt bygge. Summa manstimmar just nu 143.
K började att dubbelspika all glespanel och sätta dit den som saknades

Jag isolerade. Vi har ritat sluttande tak och då passar inget utan att man får skära till dem

I ett fack blev det glipa...konstigt inte ngn annan stans

Isolerat och klart runt öppningen

Vi ska använda gipsskivorna underst...

Färdigplastat och stålskena i hörnet


Gips. Vi måste köpa ny skruvdragare, batterierna laddar ur i stort sett på en gång - och det är
mycket irriterande när det är många skruv som ska i.

Lite pyssel med det sneda taket, men jag kunde skära snett idag. Tack pappa för
att du har lärt mig genom åren.

Färdiggipsat samt stående regel på plats. Tyvärr skulle vi även satt dit en överliggare
strl 22x120 men i alla virkeshögar och inne i huset fanns inte en enda planka i den
storleken, så vi fick lämna utan att ha gjort klart.

Helgens beting klart. Hoppas snickare T kan hjälpa oss med överliggaren så
porten kan monteras.
Det är roligt att bygga garage och ännu roligare att planera och fundera hur vi vill ha det där inne. Förutom snickarbänken ska vi förvara en hel del och vid den höga väggen placerar vi nog ett gäng krokar för vinterförvaring av våra cyklar. Nu hoppas jag vi får jobba med garaget när vi själva vill och inte för att vi måste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar