Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

lördag 7 april 2012

Nu har vi flyttat in

Kraftsamling på långfredagen med familj och vänner. Flyttbil och två släp, lägenheten tömd på två vändor, förrådet hos syster tömt med flyttbil, släp och hästtransport. Helt otroligt vad mycket saker vi har. Garaget är fullt. På två dagar har vi fått skaplig ordning och tömt massor med flyttlådor. En del porslin kraschat som varit i lådor hela vintern och förmodligen inte gillade att åka släp på grusväg. Det ingår väl att ngt ska gå sönder. Vi har tvättat flera maskiner, invigt bastun, ätit påskmiddag. Tyvärr har vi inte fått igång TVn, men datanätet fungerar. Det känns fantastiskt att äntligen vara på plats och i och med detta så avslutar jag denna blogg. Den får ligga kvar så om ngn söker så finner den, men jag kommer inte uppdatera denna blogg mer. Ett kapitel är avslutat och det känns jättebra. TACK igen alla som följt och läst.

Fikapaus efter första lasset. Tack Tage, Bertil, Ann, Pelle, Sarah o Peter för flytthjälp.
Tack Görel för fikabröd och Madeleine för lunch.
Tack Margona och Lina för lasset från Danholn och fina kakburken och godisägget,
Flytten gick hur smidigt som helst tack vare att vi var så många - TACK!



Markus nöjd att hans säng kom med första lasset.


När vännerna lämnade oss var hela bortre delen FYLLD av flyttlådor, möbler, lampor
och annat. I skrivande stund kl 20.30 dagen efter så står där fyra lådor som ska ut till
förrådet - resten har vi packat upp.


7 kommentarer:

  1. Första gången jag är här.

    Grattis till ert fina hus :)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Det var roligt. Huset ser bra ut. Vi måste ta oss i kragen och komma och hälsa på.
    // Lars N

    SvaraRadera
  3. Grattis tillert nya hem!

    Örjan

    SvaraRadera
  4. Säger som de ovan, Grattis till huset. Vad fint ni fått det. Dock måste jag protestera åt att detta är sista inlägget. Jag vill ju se hur det ser ut sen när möbler och dyligt är på plats, eller måste man komma och hälsa på för att se det? :)
    //Sara Rosqvist

    SvaraRadera
  5. Jag hade inte tänkt visa mer bilder men Sara du är ju välkommen att hälsa på! Låt oss tömma lite fler lådor först :-)

    SvaraRadera
  6. Tackar :) Jag kommer väl förbi någon gång när jag är ute på vift :)

    SvaraRadera
  7. Jag vill oxå se hur det blir när det är klart. Lite fler bilder kan du väl lägga in???? Trädgård och möblerade rum vill jag ju se. Grattis till inflytt. Gick bygget fort eller kändes det som en evighet? Jag har inte riktigt släppt tanken på att bygga, men tomterna är kanske slut.
    Kram! Vi ses./Mia

    SvaraRadera