Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

torsdag 26 januari 2012

Gips i tak o på väggar

Snickarna jobbar på. Vi har gips i många tak och på många väggar. Reglar för garderober kommer upp, bastuväggar på gång, plastfilmerna upplyfta och rummen sopade - kan det vara dags för golvläggning snart? När jag ser all gips uppsatt så är jag så glad att vi inte ska göra något själva - tänk er att spackla alla dessa skarvar?? Usch och fy! Det har jag gjort färdigt.
Simons rum

Simons garderober ska stå här

Majas rum

Barnens badrum. Fallet runt brunnen slipat.

Vardagsrummets väggar får gips

Bastun på gång!!! Vi bodde 16 år i vårt förra hus och varje vinter
saknade vi bastun. Nu ska vi ha en!!!

Dagens fundering - ett hål i golvet i vår klk men ett likadant hål finns i groventrén.
I hålet finns ett metallrör....Vad är detta?

Dagens andra fundering - hur kan detta stå i vår bastu? Fel lag i vårt hus!

Dagens tredje fundering - jag tror snickarna ska ägna sig mer
åt att snickra. Det var inte många rätt igår - endast Mattias hade
rätt i Barca-matchen. Bättre lycka ikväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar