Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

fredag 30 mars 2012

Vi byggstädar inne

Idag möte med fiberkille - de drog in fiberkabel i huset och kopplade in Stadsnätet och vi fick en box RG med en massa kablar som skulle dras till olika platser "och det är så lätt". Då så. El-Micke gick igenom det sista med mig och har vi frågor så är det bara att ringa. Bra killar det där! Vattenmätaren blev inmonterad så nu tickar vattenräkningen också. Vi hade fått post!! Tur jag gjorde en brevlåda.
Snickarna tömde huset på verktyg och gården på virke och isolering. De har kvar lite "dutt och plutt" samt att montera duschdörrarna, som vi hoppas levereras på måndag. Vi har nu städorder.
Efter en sväng till Clas Ohlson var vi laddade med städgrejor och Maja och jag gjorde två timmar. Riktigt roligt att städa. Vi har en annan uppgift utöver att städa - att verkligen granska allt vi ser och jag började skriva upp allt och satte dessutom upp små notisar där vi såg saker. Svårstädat i fönstren pga att slipdammet från spacklet är mintgrönt och det har geggat fast...riktigt svårt att få bort från gummilisterna.
Jag returnerade den takdusch som var fel och betalade den andra, inhandlade även duschmunstycke och slang till badkaret som jag monterade dit - alldeles själv. Nu fattas bara badkaret. Snart har vi bestämt oss.
Vi laddar för städhelg både inne och ute. Slutbesiktning på tisdag.
Teknikskåpet

Undrar om vi klarar oss utan gardiner??

Små notisar indikerar sånt vi vill att Leif ska kolla på

Maja monterar nyköpt mopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar