Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

söndag 25 mars 2012

Garagedag 13

Idag har K gipsat färdigt hela garaget och vi började spackla i förrådet. Jag har mest gått runt på gården med tumstock, anteckningsblock, kamera och studerat solens läge vid olika tidpunkter. Jag har även ordnat vår BREVLÅDA. Den är dock provisorisk då Posten i Falun har ett önskemål om att få ställa ihop ett antal brevlådor vid olika platser i området. Jag är inte positiv till detta för jag vill kunna hämta morgontidningen snabbt - vem har lust att lufsa runt i halva området i morgonrock? Inte jag.
Dessutom skulle det inte vara så roligt att få en av brevlådeplatserna utanför vår gård...då har vi alla bilar start och stop när de hämtar posten...Nåja framtiden får utvisa vad som blir, men just nu kan vi få post till Jakob Ingelssons väg 4.
Utanför köket kommer vi ha sol kring 7-tiden på morgonen...
I framtiden kan detta bli ett mysigt inglasat ställe och får K som han vill har vi en jacuzzi här.
Jag kan nöja mig med en gasolgrill som komplement till köket.

Kl 10.00 står solen här.

Brevlåda. Men den är flyttad så den står så nära groventrén som möjligt.
Vi vill ha kort väg till morgontidningen.

Pyssligt med vinklarna i garaget.

Färdigggipsat

Simon hjälpte till med spacklingen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar