Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

söndag 18 mars 2012

Garagedag 12

K och jag var upp några timmar och satte de väggipsskivor vi var tvungna, dvs de väggar där vi har dosor, summa manstimmar för garaget är nu uppe i 222. Vi hade även L på besök och vi gick igenom de små grejor vi hittat hittills, bl a att badrumsskåpet slår i väggen. Han skulle kolla m IFÖ om handtaget kan tas bort, för det är vad vi önskar, vi tycker det lät alldeles för krångligt att flytta allt ca 3 cm till höger...Fick även veta att söndag 1 april är vår städdag. Då är huset klart och vi ska städa, putsa fönster och göra fint inför besiktning 3 april. Nu närmar det sig.
Hade vi inte haft bråttom därifrån så hade vi fått tårta av grannarna Ola o Anna...hm, det var ju himla synd, men vi gillar vår gata och blivande grannar.
Nu kan elektrikerna dra färdigt.
Förrådsväggen färdig (men endast med fullhöga skivor, vi har inte gjort upp till tak)

Garage

Innerväggen där jag ska ha snickarbänken
(vi använde en rostig gipsskiva men det gör inget för den här väggen ska vara täckt med råplan,
så jag lätt kan hänga upp verktyg och annat)

Sista hålet missade vi lite, men som tur är ska jag täcka med panel
e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar