Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

onsdag 21 mars 2012

Allt gick inte rätt väg idag, men mycket

Följetongen med vår takdusch fortsätter men nu har vi kommit så långt att det existerar inte en enda takdusch av den sorten här i Falun. Beställning är packad i Danmark idag och ankommer till Falun nästa vecka. Magnus rörmokare har nu pluggat våra hål i duschen för att kunna sätta på vattnet i resten av huset och kolla att det fungerar. Duschen blir alltså klar nästa vecka.
I huset jobbar hantverkarna vidare:
Vattenutkastaren. Hade jag fått välja så hade jag valt att placera den här vid groventrédörren, närmast
köksträdgården meneftersom jag är klok så förstår jag att den måste sitta där det finns vattenledningar...
så tyvärr har vi den på framsidan.

Apparatväggen på gång. Överst är FTX-aggregaten och
fjärrvärmeväxlaren nedanför.

Elskåpet har fått sin förklaring

Smart lösning. Istället för en ful inspektionslucka i taket så har vi fått den
i garderoben i groventrén.

Så här ser det ut under tvätthon

Vita förklarande etiketter

Vatten!!

Sajdbård på gång. Nöjd med compactlaminatskivan.
(det finns inget bra svenskt ord för sideboard men det känns inte bra, därför kallar vi det för ovan...
ännu töntigare men så har det blivit när vi pratar om detta). Kommer förmodligen döpa om det när
vi flyttat in till vitrinskåp för här ska "sällanporslinet" förvaras.

Trösklar  - är ju också något som ska vara snyggt och det hade jag ingen aning om
att vi får så här snygga släta trösklar i vårt hus. MYCKET NÖJD!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar