Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

onsdag 7 mars 2012

Slutbesiktning bokad

Onsdag 4 april blir det slutbesiktning. I huset råder febril aktivitet och när jag var där efter 17 då kryllade huset av elektriker som jobbade med elskåp, eluttag, dörrklockan monterades och de väntade på att få testa spotarna i fönstren. Tyvärr var jag inte kvar, men el-Micke lovade skicka en bild på resultatet, mycket imponerad av dessa engagerade el-killar.
Ska träffa snickare imorgon bitti ang en skiva som ska monteras in mellan kökskåpen och vår compactlaminatskiva för att komma upp i diskbänkens höjd på 4 cm. Lättare på plats än på telefon.
Högskåpet till barnens badrum ska vi flytta ut i garaget så det inte monteras upp felaktigt och jag åkte till Kakelgruvan och beställde det skåp vi sett ut. Har vi tur leverans 13 mars, otur den 28 mars - vi hoppas på tur.

Plattsättare Daniel jobbar så snabbt och det blir så snyggt!
Barnens badrum klart.

Våra väggar klara. Fogen gör självklart mosaiken lite dammig


Snickarna lägger golv i rasande fart. Vårt sovrum

Kontoret har golv

Diskbänken var en chansning då jag inte sett den i någon utställning utan beställde
den via katalog. Jag är jättenöjd. Snygg fasad kant, och så spännande att vi fäller
in spishällen i den rostfria bänken. Längtar till matlagning!

Alla elkrokodiler är nu på väg att hamna i skåp. Anders tycker att det blir
så snyggt så vi borde ha en glasdörr framför - så alla kan se hur snyggt det är.
Nu är ju inte vi elnördar, så det blir bra med plastlucka. ;.)

Spots över diskbänk och i fönstret

Elkrokodilen i vår klädkammare ser numera ut så här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar