Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

måndag 26 mars 2012

Fyra snickardagar kvar

Fasaden helt klar - äntligen fönsterfoder klara. Snyggt. Snickarna har lite strul med diskhon i ön, skåpet är tydligen för smalt vilket ngn skulle sett när köket ritades i somras, så det blir att såga ur skåpsidan...stackarna. K och jag var upp på kvällen och bar undan överblivet virke och kakel, hann även en sväng till soptippen. Det känns så bra att även gården ser fin ut underbyggtiden. Brevlådan har fått siffran 4 idag.
K fick samtal idag från en kille som besiktat vårt FTX-aggregat och hela huset ventilationssystem. Det var inga problem, allt var som det ska, vi fick lite info om hur vi ska göra med ventilen i bastun när vi bastar.


Barnens badrumsskåp på plats.

Jag funderar på om jag ska reklamera tapeten. I skarven så är många blommor hela men många av de ljusgröna
är helt misspassande och när en rulle kostar 979 kr - tycker ni inte att blommorna borde passa bättre??
Detta är inte målarens fel utan tapaten som verkar vara dåligt tryckt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar