Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

söndag 5 februari 2012

Tapeter

Nu börjar det närma sig och nu är vi förberedda inför möte med målaren på tisdag. Har fått låna hem prover som jag tar med mig till mötet. Var ju tvungen att åka till huset och "hänga" dem tillsammans med barnen och se om det blir bra.
Beslut: Markus får fondvägg och tre målade väggar. Maja har beslutat att skippa skyline New York. Vi har hittat photowall.se där vi köper canvastavlor istället (så snygga bilder!!!)
Simon valde en mörkbrun häftig tapet (inget foto). Vårt sovrum underbart rutigt. Hall, vardagsrum och matplats målas ljust grå. Köket blir svartrutigt. Tvättstugan målas ljusgrön och hallen får de vackra Unikko-blommorna.
Om ingen tidigare har märkt det så är jag inte så mycket för rosetter och blommor. Blir inte mycket sånt hos oss förutom i trädgården (och hallen).

Hall

Majas denimtapet

Markus fondtapet

Sovrum
Jag läste på om Fung Shei (stavning?) och där rekommenderas
att färgen i sovrummet ska vara så lik ens ansiktsfärg som möjligt.
Då blir det nog bra med beige.

Alla ovanstående är easy up tapeter, så efter tisdagens möte får vi en offert med de extra kostnader det tillkommer. Vi har själva köpt papperstapet till klädkammaren och en Duro easy up till kontoret där det blir lite avdrag. Till allrummet valde vi en vit papperstapet som ryms inom offerten.


1 kommentar: