Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

onsdag 22 februari 2012

Genomgång kakel o klinker

Träffade L och plattsättare Daniel för genomgång av klinker och särskilt skarvar mellan klinker och parkett. Det snärtades lite röda linjer så klinker kan sättas runt köksön och att vi får parketten under barstolarna. På ritningen var inritat diagonala skarvar men jag är superglad att dessa nu kunde ändras till raka.
Ännu en ändring: I vårt badrum var inritat en s k lux-vägg, dvs en fast kaklad vägg och vi skulle endast ha en glasdörr in i duschen. Men nu när jag skulle bestämma höjd på väggen så konstaterade D och jag att duschen skulle bli mörk och inte alls mysig. Tack vare att L var där kunde vi snabbt ändra till att luxväggen inte byggs, utan vi beställer en glasvägg på 55-60 cm som dörren går emot, vilket gör en trevligare ljusare dusch.
L och D ritar var T-list skarven ska vara

L och M snärtar linjer

Här ligger de och väntar

Här skulle lux-väggen byggts men det blir mycket bättre med glasvägg

Fler spännande kakelplattor på vänt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar