Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

torsdag 16 februari 2012

Ännu mer målning o tapeter

Jag är överbevisad. Vilket är bra. Fick mig berättat om en familj som renoverat ett hus och anlitat målare som tapetserat easy up. Efter några veckor var rummen randiga - de hade krympt och mellan varje våd syntes 5 mm gips. Inte snyggt! Allt var tvunget att göras om.
Alltså -TACK till målare Hans som står på sig och hävdar hur det ska bli snyggast.
Uppdatering från 15 feb, fotat idag på morgonen då jag hade möte m H för att klargöra vissa ???. Bl a hur Markus fond ska sitta, kökstapetens vara eller inte runt skjutdörren och den stora frågan - blir färgen bra som vi valt till de stora ytorna. Allt är nu klart och ser fram emot kvällens besök - jag såg mina fina tapetrullar levererade...spännande när allt tar form.
Det som var knöligt underarbete häromkvällen hade nu torkat och var slätt. Skönt.
Markus rum ljusgrå tapet, väntar på fonden till höger

Majas rum väntar på tapet

Simons rum grundmålat och även specialbehandlat då tapeten ser ut så.
Jag hade tyvärr vänt på två siffror i beställningen så den blev beställd idag.

Slipning inför täckmålning

Igår kväll kom snickare M och borrade hål i betonggolvet.
Dags för fuktmätning. Nu hoppas vi på bra värden så klinkers kan påbörjas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar