Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

fredag 17 februari 2012

Hallinredning

Vår hall är relativt liten då vi tänker oss att vi använder groventrén mest och att vi ska försöka hålla undan alla jackor. Tyvärr har vi väldigt många jackor i vår familj, men med tre garderober i hallen så ska det nog gå bra. Mitt problem just nu är att planera hur och på vad vi ska hänga kläderna. Jag tycker hatthyllor är fula och funderar som bäst på hur jag ska göra för att den fina tapeten inte ska döljas för mycket. Lite inspirationsbilder.
Jag har i tankarna att krokarna ska synas så lite som möjligt så nu lutar det nog åt att jag snickrar ihop min egen hylla av vita konsoler, stålrör och lite krokar. Får se hur det blir.









2 kommentarer:

  1. Vad kul det måste vara att ha kommit så långt i byggprocessen!! Jag har en del inlägg att kika igenom här ser jag, kanske får vi några bra tips vi kan ta med oss på vägen.

    SvaraRadera
  2. Ja nu vill vi bara in!! men veckorna går fort, tyvärr har vi en flytt att göra....bävar.

    SvaraRadera