Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

tisdag 28 februari 2012

Beställningar gjorda, belysning och blandare

Fått mycket gjort. Alla blandare till bad och wc/dusch är beställda. Utomhusbelysning, badrumslampor och köksarmatur beställda.
Snabb titt i huset och vår murade vägg är klar - det blir så bra.
Solen sken in från v-rumsfönstret men en mörk kväll med tänd
brasa och min ljus-hylla ovanför - det blir bra.

Detalj

Klart för lampa i hörnet. Dotter o jag är laddade för julfirande och ställa en
julgran storlek STOR i hörnet

Hallen med fogade plattor

Leverans har skett, parkettgolv, laminatskivor till köket och trädetaljerna har jag
ingen aning om var de ska.

Tvättstugan förberedd. Gissar att vi snart inte kan komma in
i huset, för vi har bara nyckel till groventrén

Tvättställsblandare med X-Change<sup>TM</sup> kopplingssystem och Pop-Up ventil
Damixa Clover, i båda badrummen






Köket, en femma och en trea men vit


Taklampa vårt badrum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar