Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

söndag 5 februari 2012

14 byggveckor avklarade

Sovrummet väntar nu på mer spackel och tapet och takfärg och golv

Markus rum just nu utan hus som stör utsikten

Härliga rum

Kaminens plats. Eluttaget på plats för min LED-belysning
under min hylla jag gjort

Golvsocklar i väntan på rätt plats

Bastun. Vi ska ju som tidigare nämnts höja lavarna och ställa en lös bänk nederst,
ser framför mig ljuslyktorna i fönstret och hur vi myser efter en skidtur runt Stångtjärn.

Snärtat rött där skarv mellan ekparkett och klinker ska vara MEN den är fel,
skarven ska gå exakt i vänstra hörnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar