Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

söndag 19 februari 2012

Kurs i trädgårdsdesign

Har idag anmält mig till Medborgarskolan i Falun som anordnar tre kurstillfällen med trädgårdsdesign. Den vänder sig till nybörjare och det är jag väl inte, men jag är nybörjare att anlägga ny trädgård. Snickarkursen är slut för denna gång och nu tar trädgård vid. KUL!
Nackdelen med planeringen för vår trädgård är pengarna. Här kommer vi inte att kunna genomföra allt som vi vill på en gång - tålamod kommer att krävas.
Inspiration hämtas bl a från www.flisbyab.se, steriks.se, bender.se,

Där högen är på bilden står huset idag. Undrar om detta kan bli ngn spännande tomt.

Vad månde bliva av detta? De smala tallarna har blåst omkull så de är inte kvar.

Det här är mysigt, dock i England så växtvalet måste anpassas


Från Benders
Det här gjorde vi vid vårt förra hus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar