Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

lördag 5 november 2011

Målardag

Idag har vi målat så mycket vi kunde, skulle räknat ut att vi behövde barnen med oss även idag. De får hjälpa imorgon. Vi hann inte alla paket som T pekat ut som behövde bli grå. Sammanlagt målade K 5 timmar och jag 7 och vi hade nog behövt göra 16 timmar minst för att vara i fas. Vi har grundmålat och imorgon ska vi färdigmåla en del, bl a vindskivor, fönstersmygar.
TIPS! Fråga er säljare om ni ska medverka i målande el annat. Vi hade ju köpt målningen av fasadpanelen och hade inte en tanke på att vi kanske skulle behöva måla ngt innan våren. Så i tisdags fick vi den frågan av snickarna...vad hade vi för val??? Som tur är hade vi inte några planer för den helgen, vi skulle vara hemma och packa flyttlådor...men tänk om vi hade planerat att åka bort. Nåja, det har löst sig, delvis. Morgondagen innebär mer målning.
Många plankor var det. Vindskivor, fönsterfoder och några andra som vi inte
har en aning om var de ska sitta, men grå skulle de bli.

Vi byggde ställningar

Efter 2,5 timme 2 personer var detta vad vi hunnit med. Det var inte lätt att
beräkna hur mycket tid det skulle ta.

Framåt kvällen hade K annat planerat så vi fraktade hem en hel del och jag
ställde iordning och målade ytterligare i carporten. 

Bl a dessa fönstersmygar ska målas - på två sidor. Håll nu tummarna för att
jag kom ihåg VILKA två sidor som skulle ha färg...

Torkställningen

Jag gav upp vid 18.30 - superhungrig och enormt ont i nacken - man tror att det
är "bara att måla", men det tar faktiskt på krafterna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar