Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

fredag 18 november 2011

Byggdag 14, Garagedag 1

I morse åkte pappa och min farbror från Gävle kl 07.00 för att komma och bygga vårt garage. Supersnälla!
De fick information av snickare T och sen drog de igång.
Jag fotade när jag kom upp 14.30. Snickarna lämnade vårt bygge och drog till ett annat. Kvar på taket hade vi två takläggare. 2/3 av taket är nu klart.
Takläggarna sätter kantlisten

Altandörr med det härliga fönstret

Vårt sovrum med en tråkigare altandörr - men vi ville inte ha rullgardin
ner till golvet...så det fick bli så här

Ms rum

Alla fönster är på plats, saknas gör altandörr i köket

Takkant

Garagets vindskivor på plats, takläggarna lägger plåt nästa vecka


Det går åt många spikar

16.00 blev det mörkt och dags för gubbarna att duscha och basta på Scandic ,
sen Tacos

N kom tuffande med grävmaskinen till södra delen av tomten. Ända sedan vi fick
tomten har den här delen av tomten haft fyllnadsmassor och grävda hål för bl a fjärrvärme.
Han skrapade av vår stora sten och nu har vi planerat hur han ska försöka göra tomten
så platt som möjligt, men det blir en slänt ned mot gatan, där vi ska ha häck. På måndag
blir det platt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar