Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

onsdag 23 november 2011

Läget idag

Det går inte längre att skriva Byggdag i rubriken för det händer inget på bygget vilket är supertråkigt men det är ju den planering som är. Snickarna håller som bäst på att montera ett annat hus i området. Plåtkillarna har lämnat oss och taken är färdiga. Nu håller jag tummarna för att byggställningen får stå kvar över helgen så vi hinner nyttja den för resterande panel som vi ska sätta på garaget.
Jag har tyvärr inte fått planeringen av L och jag är ju ett kontrollfreak så jag måste erkänna att det är lite jobbigt att bara "upptäcka" om det hänt något, koll vill jag ha.

Närbild på garagetaket

Jag får väl planera trädgård då....

Det blir en uteplats i söder i anslutning till de härliga stenarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar