Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

lördag 19 november 2011

Garagedag 2

Gubbarna var på plats redan 08.00, K och jag orkade dit till 09.00. Byggstädade, plockade hela gården på plåtbitar, krokiga spikar, träspill, plastbitar, plåtband...och det blev en vända till soptippen.
Vi byggde vidare på garaget och när vi hämtade barnen vid lunchtid då gick det snabbt att spika panel.
Vi kom långt tycker jag, kan ju inte påstå att jag har något att jämföra med, men det flöt på bra.
STORT TACK till Tage och Svante som hjälper oss - de är verkligen duktiga att fixa och trixa med konstiga mått och vinklar. Vi bröt 15.30, då blev det mörkt.
Vindskivorna färdiga (igår)

Fortsatte med panelen på långsidan

Den höga långsidan växlade vi av några reglar då vi beställt ytterligare
ett fönster  - som ska ge ljus in på min snickarbänk.

S o K sågar panel till kortväggen (den s k fotbollsväggen)

Ena långsidan klar och det var mycket pyssligt runt varje takstol som sticker ut

M plockade spik inomhus


S fick klättra under takfoten och spika 

Kortväggen på väg uppåt mot den svåra lutningen


S fixar plats för fönstret

I väntan på fönster som ej levererats än

Jag spikade panel på framsidan

Korvgrillning

Plåttaket är så snyggt! Vi är ju dem som kommer se det minst, de övriga i området
får njuta av vårt tak (hoppas vi)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar