Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

fredag 29 april 2011

Planerar trädgård

Nu har jag ritat färdigt huset och då måste jag ju ha något att göra, så därför planerar jag trädgården. Jag har placerat huset på bästa platsen på tomten och planerar nu stenplattor, grusgångar, garaget, trädgårdsskjul, cykelskjul, barnens fotbollsplan, fruktträden, prydnadsträden, uteplatser i alla lägen, tvättsnurran (astråkig, men ack så nödvändig).
Jag ritar in var vi ska förvara veden, hugga veden, var släpvagnen ska stå, rabatter, hallonbuskar, grillröret, stenbumlingen, prydnadsstenar, prydnadsbuskar, blomrabatter, insynsplank. Det är så himla roligt att planera! och tänk när jag får sätta spaden i jorden och genomföra planen? Fritidssysselsättning from nästa vår förutom trädgårdsarbete är nog obefintlig.
I'm planning the garden and off course I find inspiration in the Houslop garden, which I find beautiful. I'll try to get some more inspiration in my two visits this summer.
M som fotar naturen

Inspiration, The Houslop garden, Friston UK


Rosenpergola, The Houslop garden, Friston UK

Another lovely plant in The Houslop garden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar