Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

tisdag 26 april 2011

Offert snart klar

Samtal med B på Sv familjehus idag:
B - "Har du beställt nybyggnadskarta?"
Jag - ???
B - "Ok, jag gör det så kanske vi hinner få den till fredag"

Det är så mycket att hålla reda på, nya begrepp att lära sig - vilken tur vi ska bygga med totalentreprenad. De som vågar sig på detta och samtidigt jobba heltid...de är duktiga. Jag tycker ändå att jag har koll, men idag kom ändå det första frågetecknet.

Fick köpekontraktet på tomten i retur från kommunen idag så nu är vi officiellt tomtägare.

Fredag är det dags för genomgång av offerten samt underskrift av bygglovsansökan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar