Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

fredag 1 april 2011

Ny ritning på gång

Hade kontakt m B på Sv familjehus idag. G ritar för fullt på mitt nya förslag, men hinner inte klart före helgen. Vi ska höras på måndag och boka tid för nytt möte. Taket ställer till lite - det stora pulpettaket kan bli för stort för att kunna ha den tillåtna taklutningen på 23 grader, vi skulle behöva 18 eller 14, men då måste vi ha plåttak. Snyggt tycker jag, men dyrare. B ska ringa byggnadskontoret och kolla om vi kan ha lägre lutning än 23. En lösning kan vara att göra två förskjutna pulpettak, men då ska jag ha dem olika stora - inte så det ser ut som ett misslyckat sadeltak. Besked nästa vecka.

Förskjutet pulpettak (helst inte)

Husmodellen ungefär som jag ritat, men andra proportioner


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar