Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

söndag 24 april 2011

Köket planeras

Det är inte lätt att planera ett perfekt kök. Ytan är ju bestämd och jag måste anpassa mig och alla önskemål. Vi byggde nytt kök för tre år sedan och vet vad som fungerar och inte, men det är svårt att välja vilka fördelar som får vara kvar för att minska de negativa. T ex upphöjd diskmaskin mot mer bänkyta att jobba på? Upphöjd ugn eller dubbelugn i golvspis som jag har idag och är mycket nöjd med. Hade pappa som hjälp att diskutera med idag, vilket alltid är bra. Har nu ritat ett där jag måste (tyvärr) ha en fläktkåpa. Jag är ingen vän av de fula tingestarna men i det kök jag ritat nu är väggen för liten att ha skåp med fläkt under, för jag tycker det ser fånigt ut med endast 120 cm skåp...så ett minus som fick vara kvar till förmån för det stora fönstret som ska släppa in ljus i mitt hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar