Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

söndag 10 april 2011

Tomten utan snö

Vi besökte tomten där nu all snö smält. Några av de få tallar som kommunen sparat har rasat och vi har en lutande som måste bort. Hittade några ynkliga björkar som jag hoppas kunna spara, bl a en m kopparbark - vacker. Det är många månader innan vi får göra ngt på tomten, det kliar i fingrarna och hjärnan går varm av allt planerande.






Vår tomt från gaveln/gatan. Den stora bumlingen kommer vi ha kvar i tomtgränsen mot gatan.

Detta verkar vara i gränsen mellan 1:24 och 1:25 nere under gatan.

Berg under vår tomt - undrar om vi kan undkomma att spränga dessa?

Gränsen mellan 1:25 och 1:26 ngnstans nere under gatan

Vårt tomt sedd från 1:38

K hittade en tomtgränspinne, vars plats ska vara ngn stans i högen bakom honom

Rotvälta. En av de få tallar som var kvar på vår tomt har rasat av veckans vindar.

Jag på en av alla stenar som jag hoppas kan bevaras.

Jag gillar stenar.

En röd vacker sten som jag SKA ha kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar