Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

måndag 24 oktober 2011

Planering

Jag är en vän av planering, jag vill gärna ha exakta datum uppskrivna så jag kan bocka av dem när de varit och självklart ska allt som var inplanerat den dagen då vara genomfört. I detta projekt har jag fått lära mig att även om jag planerar bra, så kanske jag inte kan bocka av allting då jag är beroende av att andra utför det jag/vi planerar. Men så här ser det ut framöver:
Vecka 44 (dvs nästa vecka) Huset skall börja monteras
                                             Möte med elektriker och planering av all el
Inom fyra veckor ska vi då även ha fått vårt garage stommonterat. Det innebär att om ungefär fyra veckor kan vi börja bygga vårt garage eller ännu tidigare kanske.
Eftersom vi ska ha plåttak så ska plåtkillen göra både husets och garagets tak samtidigt.
Dags alltså att ringa in snickare pappa och hans bror som ska hjälpa oss att bygga garaget. Om allt nu går som planerat så har vi ett låsbart garage färdigt senast den 11 december och då slipper vi förvara trädgårdsredskap m m någon annanstans över vintern, då kan vi låsa in dem på vår nya adress.
Håll nu tummarna för att den här planeringen stämmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar