Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

torsdag 6 oktober 2011

Fasadfärg

Nu har vi verkligen bestämt oss - för nu har jag köpt all färg som behövs för grundmålning. 20 hinkar a´ 5 liter färg. 3 km fasadpanel ska nu bli vackert Falugrå!!! Det fanns ju på lager, det var de största hinkarna som var slut...det klart det finns färg.
Det känns så bra att måla med slamfärg - det är miljövänligt, det luktar gott när vi målar och det är smidigt att måla om eftersom vi bara behöver borsta fasaden. Dessutom bor vi ju i Falun.
Det finns nog två nackdelar; det kan släppa färg vid hårt regn, dvs marken kan bli grå, men det löser vi med att ha grus närmast fasaden och dessutom behöver vi måla om lite oftare än om vi målar med täcklasyr.
Det ska bli så fint.
www.falurodfarg.com

2 kommentarer:

  1. Hej! Vi funderar på just grå. Hur mörk blev den. Jag skulle bli oerhört tacksam över en bild!!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Kolla de senaste bilderna där jag fotat trädgården. Fasaden i bakgrunden är färdigmålad. Den är nästan svart.

    SvaraRadera