Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

tisdag 1 mars 2011

Viktigt för mig i planeringen

Att bygga ett hus är helt klart det största projekt jag hittills tagit mig an och det är mycket att tänka på. Men det är absolut det roligaste också. I första planeringsstadiet tycker jag detta är viktigt att jämföra:
-Lokal firma med lokala entreprenörer
-Gott bemötande, att jag som kund är viktig
-Vad är standard och vad är tillägg?
-Vad får jag för pengarna?

Sen återstår mycket mer att ta ställning till, men det tar vi sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar