Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

onsdag 30 mars 2011

Jag ritar om huset

Gårdagen blev en dag med hjärnverksamhet på topp. Fick ett förslag från L på "mitt hus" omritat efter våra diskussioner i fredags. K och jag fick inte tid förrän 21.30 att sätta oss ned och studera ritningen - och vad händer?? Vi gillar det inte. För stor entré, för liten tvättstuga, köket blev konstigt...
Vi tog då fram tomtkartan och ställde oss frågan - vad ser vi för hustyp på vår tomt? Båda var eniga att vi inte ser ett H-hus (som jag ritat). Vi deppade inte ihop för det utan klippte isär den tidigare planlösningen eftersom vi anser funktionerna vara perfekta. Placerade ut dem på nytt och klockan 23.30 ritade jag om huset.
Har nu ritat ett rektangulärt hus med liggande panel, pulpettak över hela med lutning ned från fronten. Plats för glasad altan till vänster om huset, dvs ut från vardagsrummet. Ett mycket stramt hus - borde passa oss perfekt.
Har i morse mailat min nya ritning till Leif....Undrar hur mycket man får krångla och ändra sig?

K och jag är mycket nöjda med mitt nya förslag, hoppas oxå att L tycker det är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar