Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

fredag 18 mars 2011

Glädje - och tomtägare!

Fyra tomter fanns kvar i Slättaskogen. Efter familjeråd igår kväll ringde jag Byggnadskontoret och jag var först. Har idag tingat tomt Lövberget 1:25 i Slättaskogen.
Sinnesstämningen ändrades dramatiskt.

Hade kontakt med Janne, Bosse och Leif på Svenska Familjehus. Konstruktör Tomas sitter just nu och ritar mitt hus enligt konstens alla regler. De ska rita in huset på tomten och dags för ett första skarpt byggmöte nästa vecka.

Leif ringde två gånger under eftermiddagen, skickade även två förslag på husplacering på tomten, samt att vi diskuterade att "plocka bort" carporten ur husbyggnaden och bygga en separat. Allt för att tomten skall planeras på bästa sätt. Det är så roligt att vara igång på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar