Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

fredag 30 september 2011

Lite tomtplanering

Efter dagens besök på tomten så kan jag fortsätta tomtplaneringen. Lite bilder på tomten.
Södra tomtdelen. Här ska placeras ett skjul för ved, cyklar och trädgårdsredskap. Vi ska plantera lite grönsaker och ha några äppelträd och i hörnet närmast fotografen tänker jag mig en rund uteplats i en pergola, vid de stora stenarna ser jag ett vattenfall porla ned till en liten pöl...men det kommer ju ta några år innan allt är på plats.

Södra tomtdelen fotad från gatan. Positivt - den är större än på den ritning jag tidigare gjorde.

Husets entré rakt framifrån. Den kommer att döljas bakom en hög häck...om några år blir den hög.

Grävmaskinen står på den yta vi planerar att ha som lekyta/fotbollsplan. Garageuppfarten är planerad att bli 7 meter bred, men ska få ett blommande plank till höger, så vi gömmer oss lite bakom plank och häckar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar