Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

fredag 30 september 2011

Grävdag 6

Garagets grundbalkar på gång

Husets grundbalkar utlagda förutom en kortsida

Vår vinkel där entrén ligger till höger och matplatsens fönster till vänster

Ej att missa vilken firma som gör vår grund. :-)

Den större vinkeln som blir vår altan utanför köket med morgonsol

Huset sett från kortsidan där vi ska ha altan och trädäck i kvällssol

Reagerade på placeringen av stupröret som kommer att gå mellan fönster och altandörr - men inte blir det snyggt med ett stuprör mitt på fasaden....vem ritade in det? Inte jag. Jag hade valt en placering i hörnet...men det är ju jag det.

Inte nöjd med ett stuprör där.



Huset från andra kortsidan, dvs där det kommer gassa sol i söderläge. Jag står på gatan och fotar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar