Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

fredag 9 september 2011

Ändring på ritningen

Åkte upp till firman en sväng igår kväll och gick igenom placering av FTX-aggregat, Fjärrvärmeutrustningen i huset och tvättstugans inredning gjorde jag en ändring på. De kan placera aggregaten ovanför varandra vilket ger bättre yta för oss att använda till annat (t ex klädtunnor).
Frågade om väggen under fönstret i tvättstugan får ngt slags stänkskydd men nej - den målas med vanlig färg.
Måste ta ett beslut - ska jag be målaren måla med våtrumsfärg eller ska jag sätta upp ett stänkskydd själv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar