Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

fredag 20 maj 2011

Slutbeställningsmöte

Efter tre timmar med B på firman har vi nu nästan allt under kontroll. Fick beröm idag - de har aldrig haft en kund som fyllt i sin blankett så bra....jag trodde ju att det var poängen med att få hem blanketten, att jag skulle fylla i och återkomma, men det känns bra. Skam vore annat, så mycket tid som vi lägger ned på detta. Vi bygger ett hus i vårt liv och då vill vi ju att det ska bli bra.

Huset är nu placerat på tomten och vi får det ungefär i mitten på tomten, så långt bak som möjligt. 4 m från tomtgräns för huset men garaget kunde vi placera 2 m från tomtgräns. Vi hade dessutom vägens kurva att ta hänsyn till - m a o utfartsförbud. Vi får nu två gräsmattor varav den ena lite gömd bakom garaget och den andra framför huset mot gatan. Vi har placerat dörr och fönster till garagets förråd så att barnen kan spela fotboll mot garaget utan risk att krascha en ruta. Vi planerar dessutom tomten så vi får en "bakgård" med cykelskjul, trädgårdskjul, vedförråd och framtida växthus. Där kan vi hänga tvätt och har nära till groventrén.

Ngt av det som är kvar att bestämma: Fläkt, badkar, handdukstorkar,

TIPS!
Låt planeringen ta tid! När ni fått offert - ta reda på fakta om alla artiklar som ingår, jämför med annat på nätet. Jag blir då mycket nöjdare när jag känner att det jag får in i mitt hus har jag bestämt att det blir bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar