Välkommen!


Jag har skrivit den här bloggen för att dokumentera vår väg till vårt drömhus men också för att vänner, familj och övriga som är intresserade att följa detta. Jag har skrivit om vårt husbygge, inspiration m m och vill ni följa ett helt bygge från planering till färdigt hus så börja läs. Vi har ritat huset själva men snickrandet har gjorts av Svenska Familjehus som vi haft totalentreprenad med .

lördag 6 augusti 2011

Några beslut fattade

Tillbringade några timmar på Kakelgruvan idag. Är nu klara med klinker till alla rum som ska ha det, utom barnens wc/dusch och kakel till alla väggar.

Kakel 25x40 till badrum/bastu och wc/dusch. Vitt blankt.



Golv i badrum/bastu. Brunmelerad 33x33 cm.
 

Golv i groventré och tvättstuga. Gråmelerad 30x30 cm.


Golv i entré och kök. Svart blankpolerad 30x30.


Underground. Barnens wc/dusch blir Londoninspirerat.


1 kommentar:

  1. Hej Hopp!!


    Ni har en arbetsam men framför allt mycket spännande och rolig tid framför er. Toppen att jag hittat till er blogg, jag lovar att jag kommer kika in flera grr....

    / Maria

    SvaraRadera